WPRB Princeton 103.3 FM

New Jersey's Only Radio Station

WPRB is a community-supported, freeform radio station. Our FM signal (103.3) serves central New Jersey, Philadelphia, eastern PA, and the northern tip of Delaware. We reach a global audience at wprb.com.


WPRB Princeton 103.3 FM

Follow the Train

Sep 17, 2022 11:00 PM – 1:00 AM

Music

With CJ

A show with more variety than Big Smoke's Cluckin' Bell order

S06E01 - The Train Returns!

Follow the Train
11:00 PM
Set Break: Intro - Big Smoke's Order
11:03 PM
King Gizzard & The Lizard Wizard - K.G.L.W.
King Gizzard & The Lizard Wizard K.G.L.W. King Gizzard & The Lizard Wizard
L.W. Flightless Records 2021
11:11 PM
Pelican - Drought
Pelican Drought Pelican N
Australasia Thrill Jockey Records 2021
11:20 PM
The Gluts - Eat Acid See God
The Gluts Eat Acid See God The Gluts
Ungrateful Heart Fuzz Club Records 2021
11:28 PM
King Gizzard & The Lizard Wizard - Greenhouse Heat Death
King Gizzard & The Lizard Wizard Greenhouse Heat Death King Gizzard & The Lizard Wizard
Gumboot Soup Heavenly Recordings 2018
11:31 PM
Set Break: CJ's Set Break
11:36 PM
Fuzz - Sleigh Ride
Fuzz Sleigh Ride Fuzz
Fuzz In The Red 2013
11:38 PM
Stonefield - 66
Stonefield 66 Stonefield
Bent ATO Records / Fontana North 2019
11:42 PM
Vundabar - Shadow Boxing
Vundabar Shadow Boxing N
Good Old Gawk Records under exclusive license to Amuseio AB 2022
11:45 PM
Thee Oh Sees - Sewer Fire (feat. Lars Finberg)
Thee Oh Sees Sewer Fire (feat. Lars Finberg)
Moon Sick EP Castle Face 2013
11:48 PM
Ty Segall - Imaginary Person
Ty Segall Imaginary Person Ty Segall
Melted Goner 2010
11:51 PM
The Murlocs - Bellarine Ballerina
The Murlocs Bellarine Ballerina N
Rapscallion ATO Records 2022
11:54 PM
The Black Angels - Empires Falling
The Black Angels Empires Falling N
Wilderness of Mirrors PTKF 2022
11:58 PM
The Murlocs - Gutless
The Murlocs Gutless The Murlocs
Tee Pee - EP Gaga Digi 2012
12:01 AM
Set Break: CJ's Set Break - Halfway Point!
12:06 AM
The Murlocs - Subsidiary
The Murlocs Subsidiary N
Rapscallion ATO Records 2022
12:09 AM
King Gizzard & The Lizard Wizard - Ice V
King Gizzard & The Lizard Wizard Ice V King Gizzard & The Lizard Wizard N
Ice, Death, Planets, Lungs, Mushroom And Lava KGLW 2022
12:20 AM
Ghum - Shallow
Ghum Shallow Ghum N
Bitter Everything Sucks Music 2022
12:25 AM
SCALPING - Monolithium
SCALPING Monolithium Scalping
Flood - EP Houndstooth 2021
12:30 AM
Holy Fuck - Ninety Five
Holy Fuck Ninety Five Holy Fuck N
Ninety Five - Single Holy EF Music 2022
12:36 AM
Set Break: CJ's Set Break
12:36 AM
Nothing's Carved In Stone - Bog
Nothing's Carved In Stone Bog Nothing's Carved In Stone
REVOLT Sony Music Labels Inc. 2013
12:40 AM
SCALPING - Remain in Stasis (feat. Grove)
SCALPING Remain in Stasis (feat. Grove) Scalping N
Void Houndstooth 2022
12:43 AM
The Comet Is Coming - CODE
The Comet Is Coming CODE The Comet Is Coming N
Hyper-Dimensional Expansion Beam Impulse! 2022
12:48 AM
The Comet Is Coming - TECHNICOLOUR
The Comet Is Coming TECHNICOLOUR N
Hyper-Dimensional Expansion Beam Impulse! 2022
12:51 AM
Thank You Scientist - Wrinkle
Thank You Scientist Wrinkle Thank You Scientist
Terraformer THANK YOU SCIENTIST 2019
12:54 AM
Ginger Root - Nisemono
Ginger Root Nisemono N
Nisemono - EP 2022
12:57 AM
Set Break: End of the Line!
12:57 AM
Ginger Root - Everything's Alright (Meet You in the Galaxy Ending Theme)
Ginger Root Everything's Alright (Meet You in the Galaxy Ending Theme) N
Nisemono - EP 2022
Chat is archived.
TAndy 11:00:38 PM
WOO WOO
CJ (host) 11:04:03 PM
yo yo yo!
CJ (host) 11:04:19 PM
hope freddie's fill in went well!
TAndy 11:04:31 PM
it did
Ambrose Hughes 11:04:49 PM
🚂
CJ (host) 11:05:06 PM
hey ambrose!
Colin 11:05:11 PM
presents ticket for train conductor to punch
TAndy 11:05:11 PM
I'm currently watching a video review about one of the old my little pony cartoons
CJ (host) 11:05:17 PM
hey colin!
Ambrose Hughes 11:05:17 PM
Howdy CJ!
TAndy 11:05:18 PM
It's so needlessly cruel for no reason lmao
CJ (host) 11:05:30 PM
@TAndy lmao who's reviewing it?
TAndy 11:05:48 PM
https://www.youtube.com/watch?v=Z5mc1Vv_YAE
Ambrose Hughes 11:06:26 PM
Excellent first song @CJ
Colin 11:06:30 PM
lol, tan, now that's some youtube rabbit holing.
CJ (host) 11:06:49 PM
had to start the return out strong! @ambrose
TAndy 11:07:27 PM
lulz
CJ (host) 11:07:33 PM
@TAndy honestly didn't even know MLP had a show in 92 lmao
TAndy 11:07:43 PM
This sounds like a medley of a couple of other songs from king gizz
CJ (host) 11:08:22 PM
ye, heavy mix to end off the album
TAndy 11:10:27 PM
oh no, the ponies are racist
TAndy 11:11:06 PM
they visited their pony version of hawaii and assumed the locals were cannibals or threw other ponies into volcanoes and they animated two sequences of a pony getting cooked and another getting YEETED into a volcano lmao
CJ (host) 11:11:12 PM
oh my god
CJ (host) 11:11:34 PM
not really uh, wholesome and rainbow-y
TAndy 11:12:11 PM
listening to this king gizz track while atching that was so funny
CJ (host) 11:19:26 PM
very fitting for that kinda content lol
Colin 11:19:50 PM
thanks tandy, deep cut t-shirt idea, graphic of a ML pony getting yeeted into a volcano🤣
Ossy Hyouka 11:20:07 PM
Checking in to the train station to the Follow Hotel (Keith Sweat voice LOL)
Tyler B 11:20:14 PM
Damn your set tonight kicks ass
TAndy 11:20:30 PM
@Colin I want any frame from this scene on a tshirt: https://www.youtube.com/watch?v=mF-LbUKPXCU
CJ (host) 11:20:34 PM
@Ossy welcome aboard ossy!
CJ (host) 11:20:43 PM
@Tyler thanks bro!
Ossy Hyouka 11:20:48 PM
And feels like Flex on Thursday nights, during the spring and summer sessions!
TAndy 11:21:09 PM
Also a formal hi to Ossy, Tyler, Colin, Ambrose, and CJ.
Tyler B 11:21:11 PM
Haha I was just gonna say it feels like a flex show
Tyler B 11:21:21 PM
Play an hour long song!
CJ (host) 11:21:28 PM
@TAndy formal hello back!
TAndy 11:21:40 PM
Yeah the music is heavy as hell, did Horsewater play enough fuzz for ya? lulz
Colin 11:21:41 PM
🖤's lite hearted song tittles like this one
CJ (host) 11:21:46 PM
@Tyler ya know, maybe...
Ossy Hyouka 11:22:04 PM
Hello Tandy!
TAndy 11:22:13 PM
song tittles
CJ (host) 11:22:20 PM
lmao
TAndy 11:22:49 PM
BTW I wasn't around for older Horsewater shows but his playlist looked like it kicked as
CJ (host) 11:23:16 PM
never really tuned in but I've seen his prev playlists and they were pretty epic
Ossy Hyouka 11:23:25 PM
Indeed Tyler and beating Ganon in Zelda 64, during one of Flex's show was the summer highlights for me!
CJ (host) 11:23:30 PM
7am psychedelic porn crumpets
TAndy 11:23:57 PM
Last night I was expecting more vaporwave from Fresco but he straight up blasted us with Black Metal and I was all about it
CJ (host) 11:27:18 PM
respect
TAndy 11:29:15 PM
greenhouse heat death is a fuckin sick ass name
Tyler B 11:29:45 PM
This is the greatest radio station that has probably ever existed
Ambrose Hughes 11:30:42 PM
@Tyler B, YES!
TAndy 11:30:45 PM
Agreed
TAndy 11:31:20 PM
It's only on here you can have an hour of nostalgic late Boomer/early Gen X music and then an hour of fuzz
CJ (host) 11:31:34 PM
^
TAndy 11:31:55 PM
Or three hours of Indian classical music, then three hours of Classical Western, then three hours of Dub Reggae
TAndy 11:34:47 PM
I'm sure you could play jpegmafia as long as you have an itchy trigger finger on that FM cut button
Ossy Hyouka 11:35:53 PM
Indeed Tyler, wprb is very unique and throwback!
CJ (host) 11:36:23 PM
@TAndy I'd probably get carpal tunnel from spamming the dump button lmao
Ossy Hyouka 11:37:28 PM
Tandy - And I have wdas Saturday rave and techno music on the other side of the room with wprb! Duo station Saturday night of Ne-Yo champagne life!
TAndy 11:39:22 PM
I just wish they didn't have commercials during the party block on DAS, otherwise it's good bops
Colin 11:40:02 PM
synth jams!
Ambrose Hughes 11:41:51 PM
Synthedelic
TAndy 11:45:32 PM
bro if i opened my sewer and saw a fire i'd fkn run
CJ (host) 11:46:36 PM
probably a good idea lmao
Ambrose Hughes 11:47:59 PM
That'd be last night's vindaloo curry @TAndy, never a good sign😝
jimbeaux 11:49:44 PM
Super show, deejay cee-jay!
Ambrose Hughes 11:49:47 PM
@CJ, Liking this set!
CJ (host) 11:50:05 PM
thanks guys!
CJ (host) 11:50:24 PM
new murlocs soon 👀
Ossy Hyouka 11:51:39 PM
Tandy - For your comment earlier, yeah wdas goes on commercial every now and then being long, though I don't mind as it gives me time to take care of whatever lol. I hope it'll have a live chat like wprb, on Iheart Radio where you can send voice messages to them or any station with that feature called talkback mic on the app.
Ossy Hyouka 11:52:05 PM
Yeah Tandy, imagine also lava in the sewer LMFAOOOO!
CJ (host) 11:53:28 PM
> where you can send voice messages to them
CJ (host) 11:53:36 PM
hmm might be interesting for us to have something like that too
CJ (host) 11:53:54 PM
good way to source more station IDs
Ambrose Hughes 11:54:46 PM
Murlocs🔥
Ossy Hyouka 11:56:49 PM
CJ - Sending voice messages, got a link explaining it clear https://help.iheart.com/hc/en-us/articles/4482239963533-Talkback-Mic
CJ (host) 11:57:24 PM
thanks ossy, will give it a look!
Ossy Hyouka 11:57:57 PM
Yeah, I hope wprb has that feature too and seen on Iheartradio, but still remain independent!
CJ (host) 11:58:47 PM
def want to stay away from getting eaten by iHeartMedia lol
CJ (host) 11:58:58 PM
something tells me they wouldn't like my playlists haha
TAndy 11:59:07 PM
Really like this one
Ossy Hyouka 11:59:35 PM
And the lowdown summary of talking back mic https://blog.iheart.com/post/iheartradios-talkback-enables-listeners-tap-and-talk-directly-their-favorite-iheartradio
TAndy 12:00:03 AM
I'd rather be on iheart rather than other radio companies lol
TAndy 12:00:20 AM
Some iheart owned stations have some sick selections
Ossy Hyouka 12:01:10 AM
CJ - You right, that's what I figured, as they only care for the mainstream, trending and popular hot stuff. Though, I did really see some wprb on the Iheart app!
Ossy Hyouka 12:01:39 AM
*Seem to care* lol
TAndy 12:01:43 AM
OHHHHHH
Ossy Hyouka 12:03:56 AM
Tandy - Like the former Breeze/106.1, 101.1 and q102 of that DJ Nugget guy, who seems chill and know some of him.
TAndy 12:04:57 AM
I found out last year that JJZ still operates on 106.1 but on HD2. Hard to get signal here but I appreciate having a local jazz station aside from Temple's station
Ossy Hyouka 12:11:29 AM
Same, I also sometimes end up staying around for that Delilah "love counseling" night show, she got many beautiful selections like Vanessa Williams and Vanessa Carlton . I randomly came across q102 last year on a Friday night after midnight and caught their party rave music
Ambrose Hughes 12:12:04 AM
What a friggin' band!😳
CJ (host) 12:12:47 AM
Very excited to see the rest of this album
CJ (host) 12:13:00 AM
all the cool vinyl variations sold out super fast
TAndy 12:14:27 AM
How tf do they do it
Ambrose Hughes 12:15:09 AM
Not to popular an act are they?😉
Ambrose Hughes 12:15:24 AM
*too*
TAndy 12:15:33 AM
Now when will we ever get a King Gizz Buckethead collab
TAndy 12:16:56 AM
I SPY
CJ (host) 12:17:48 AM
@Ambrose on one hand it's great that they're getting realllll big now, but on the other hand getting the cool records is getting harder 😔
CJ (host) 12:18:35 AM
@TAndy i'm gonna be hearing it as I SPY now aaaaaaaaaa
CJ (host) 12:18:53 AM
better than the taco shit one
Ambrose Hughes 12:19:42 AM
@CJ, and vinyl is scarce in general to boot.
CJ (host) 12:20:04 AM
incredibly yeah
CJ (host) 12:20:31 AM
did the vinyl plant in the US ever reopen (will it ever?)
Ambrose Hughes 12:21:31 AM
I haven't a clue
Ambrose Hughes 12:21:53 AM
I know it's big buzz in China!
Ambrose Hughes 12:22:06 AM
*bizz*
TAndy 12:22:29 AM
CHOO CHOO AND THE TACO SHITS
Ambrose Hughes 12:23:35 AM
@TAndy, toilet humor?
CJ (host) 12:24:34 AM
that's what TAndy was hearing when I played King Gizz's Dripping Tap lol
Ambrose Hughes 12:24:56 AM
@CJ, like this!
TAndy 12:24:59 AM
I said it first on Captain Ahabs show tho
CJ (host) 12:25:27 AM
@Ambrose ye I should play more from that album, I think I only did it once before?
CJ (host) 12:25:36 AM
good release
CJ (host) 12:26:21 AM
@TAndy ah lmao, didn't tune in for that one
Ambrose Hughes 12:27:01 AM
I can't recall hearing it before!
TAndy 12:27:41 AM
JAM 🚨🚨🚨🚨🚨
CJ (host) 12:29:03 AM
got one from their new album coming up later too
CJ (host) 12:29:13 AM
but this one was such a banger
TAndy 12:30:39 AM
WHAT
TAndy 12:30:48 AM
Holy Fuck new release??????
Ossy Hyouka 12:30:59 AM
Sounds like drop it like it's hot(Snoop)
CJ (host) 12:32:29 AM
lol need to play snoop on here one of these days
CJ (host) 12:32:36 AM
@TAndy yessir!
CJ (host) 12:32:44 AM
didn't catch this either
CJ (host) 12:32:50 AM
til like today lmao
Ossy Hyouka 12:33:19 AM
And Snoop's cousins, Brandy and Ray J, as well!
Ossy Hyouka 12:33:48 AM
You'll more likely to hear Brandy on wprb like Summer Connection!
TAndy 12:34:15 AM
Damn I really need to check it out
Ambrose Hughes 12:40:58 AM
This is where I get of the train boys ...cheers CJ, great Show, night all!
TAndy 12:41:22 AM
first time ever hearing scalping, this band is dangerous
CJ (host) 12:42:01 AM
@ambrose night! take care!
TAndy 12:43:17 AM
gnight ambrose!
CJ (host) 12:43:22 AM
scalping the band is the only good type of scalping lol
TAndy 12:46:29 AM
this is a pretty dangerous song too
Ossy Hyouka 12:46:44 AM
Great fun and peace, Ambrose!
CJ (host) 12:47:05 AM
def need this new album for the studio
CJ (host) 12:47:24 AM
I think we got Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery, not sure what else we have physically from em
Ossy Hyouka 12:48:36 AM
I'll be less likely be in the chat next Saturday, going to a large family party and to see my toddler niece for the first time, for her christening!
CJ (host) 12:49:22 AM
gotcha, have fun ossy!
Ossy Hyouka 12:50:11 AM
Yeah CJ, rave songs you'll hear at places like Cherry Hill The Vera!
TAndy 12:50:17 AM
Have a sick time Ossy
TAndy 12:51:01 AM
jeez is this album good or what
CJ (host) 12:51:26 AM
sure sounds like it'll be
Ossy Hyouka 12:51:37 AM
Hopefully I'll get some family members to hear out SOTC LOL for double party music with afrobeats!
TAndy 12:51:46 AM
this song just fucks
TAndy 12:52:15 AM
will the album be on their bandcamp?
Ossy Hyouka 12:52:53 AM
This is background music in playing Spyro and the techno after hours wdas music! Like both stations on remix!
CJ (host) 12:53:57 AM
@TAndy hmm, not sure
CJ (host) 12:54:06 AM
doesn't look like their most recent stuff is on there
TAndy 12:54:09 AM
:(
TAndy 12:54:26 AM
I hate buying off other digital platforms because it's never as centralized as bandcamp
CJ (host) 12:54:49 AM
yeah it's nice to have all your music in one place
Ossy Hyouka 12:55:48 AM
And fun playing games with sounds in the back!
Ossy Hyouka 12:56:12 AM
I thought this was Bruno Mars and his Silk Sonic band at first!
CJ (host) 12:56:34 AM
sure is smooth like them!
TAndy 12:56:57 AM
Yo. Bruno Mars and Ginger Root do both revel in that oldschool soulful pop aesthetic, even down the the music videos
TAndy 12:57:04 AM
Imagining a collab <3
Ossy Hyouka 12:58:15 AM
Like Confunkshun's 1970s or 1980s Loves Train!
Ossy Hyouka 12:58:37 AM
I will erupt volcanoes to see a fusion of them!!
TAndy 12:58:41 AM
Thanks for the show CJ!!
CJ (host) 12:58:52 AM
Thanks for tuning in guys!
TAndy 12:58:59 AM
Ossy please do not throw the ponies in the volcano lmao
CJ (host) 12:59:04 AM
hahaha
CJ (host) 12:59:11 AM
take care you guys!
TAndy 12:59:20 AM
wait you weren't here for that topic oops
Ossy Hyouka 12:59:49 AM
LOOOOOOL, peace and see all in full the Saturday after! 🟡🟠🟣⚪🔴
TAndy 1:00:20 AM
mm powerthirst time